I samarbete med Gustav Martner – digital visionär, kreatör och debattör – har Morris Law tagit ett stort steg mot att framtidssäkra sitt erbjudande. Första synliga tecknet är den nya hemsida (www.morrislaw.se) som just lanserats och som blir navet i byråns digitala närvaro.
Morris Law grundades med ambitionen att utmana och utveckla vår bransch. En viktig del i arbetet är att öka kundnyttan genom att göra affärsjuridiken både begriplig och tillgänglig.
Med detta följer behovet av att ta ett stort grepp kring marknadsföringen. Att börja se den som värdeskapande och ett sätt att uppnå målen om ett ständigt moderniserat erbjudande – snarare än som en kostnad. Vi vet att vår idé uppskattas av våra kunder och betraktas med nyfikenhet av våra branschkollegor. När vi nu lanserar en ny hemsida är det självklart att vi tar ännu ett steg mot att realisera vår affärsidé och leva som vi lär.
– Istället för att bara prata om allt som komma skall så ville vi börja pröva nya vägar, säger Pär Svensson, marknadschef och affärsutvecklare på Morris Law. – När vår sajt ändå behövde uppdateras både visuellt och funktionellt, lät vi det bli startskottet till ett större utvecklingsarbete. Till vår hjälp tog vi den bäste vi kunde tänka oss, Gustav Martner, vars erfarenhet talar för sig själv och vars attityd vi både gillar och identifierar oss med. Han blev därmed hjärnan bakom sidan, men pekade i sin tur ut de grymma utvecklarna på Varvet och Mattias och Björn på Huge Kids, som står för designen.
Gustavs perspektiv hjälpte oss att inse att Morris satt på massor av guldkorn vi tidigare gömt undan. Och som självklart bör komma våra kunder till del.
– Jag blev överraskad av hur mycket artiklar och intressant, nedtecknad kunskap Morris sitter på, säger Gustav Martner. Content brukar annars vara en bristvara i sådana här sammanhang, och den som görs blir ofta lite krystad. I Morris fall var utmaningen snarare att synliggöra allt innehåll. Sajtens grundprincip blev därför att mappa ämnesområden, specialistkunskaper och människor mot innehåll på ett flödande sätt och med tillgänglig design. Något som även rimmar med byråns ambition att göra affärsjuridiken tillgänglig och begriplig, avslutar Gustav.
– Morris Laws tidigare hemsida handlade mycket om allt vi då ville åstadkomma, nu har tiden gått och vi kan istället stolt visa allt vi faktiskt gjort, och fortsätter göra varje dag. Därmed fylls sidan ständigt på med nytt, intressant och relevant material som gör sidan sökbar, dynamisk och intressant – för både kunder och branschkollegor. Vår nya hemsida är ett viktigt steg på vägen mot ett ännu bättre kunderbjudande, men i det stora utvecklingsarbetet är den förstås bara en pusselbit, säger Pär Svensson.